Public Documentation
  • Introduction
  • Getting started
    • Introduction
    • 1. Welcome Page
    • 2. Introduction (Beginner's Guide)
  • Portal Tools
    • Blocko
      • Ůvod do blocka
      • Flip-flop
      • REST-API bloček
    • Grid
      • Úvod do GRID
      • Základní Tlačítko (základy GRID)
      • vylepšený Přepínač (stylování a pokročilé možnosti GRID)
      • text generátor button (messeage type, two elements one widget)
      • graf (pokročilé funkce GRID)
      • Slider (User class v GRIDu)
      • Styly a jejich použití
  • Cloud
    • Cloud
    • Instancies
    • Rest-Api
  • General
    • What we plan
  • Hardware a programování
    • Úvod
      • Nahrání prvního programu
    • Konektivita
      • Specifikace zdroje internetu
      • GSM
      • 6LowPAN
      • Komunikace s portálem
      • Přepínání mezi servery
    • Hardware
      • Základní jednotky
        • IODAG3E
          • Rozhraní a periférie
          • Konektor X a Y
          • Napájení
          • Připojení zdroje k VBAT
          • Paměti
          • Technické specifikace
          • Schémata
        • IODAG3L
      • Rozšiřující moduly
        • GSM shield
        • LED shield
        • Relay shield
        • RFID shield
        • Ultrasonic shield
        • Meteo shield
        • Movement shield
        • PIR shield
        • RGB Displej shield
        • Serial shield
      • Ostatní
        • DevKitG3
          • Schéma
        • TK3G
          • Schéma
        • ZPPG3
          • Schéma
        • WEXP
    • Programování HW
      • Architektura FW
        • Aktualizace FW
        • Autobackup
      • Struktura programu
      • Byzance API
        • Vstupy a výstupy do Portálu
        • Callback Busy
        • Odložený restart
        • Callbacky připojení
        • Uživatelská makra
      • MBED API
        • Vstupy a výstupy
        • Komunikační rozhraní
        • Časování
        • RTOS
      • Knihovny
        • DHT
        • DS1820
        • Dali
        • EdgeStruct
        • I2CWrapper
        • Knock
        • MFRC522
        • MFRC522::MIFARE_Key
        • MPU9150
        • ms5637
        • OneWire
        • PCA9536
        • RGB_matrix
        • RollerDrive
        • SHT21
        • ST7565
        • Servo
        • TCA6424A
        • TLC59116
        • TripleSevenSeg
        • MFRC522::Uid
        • WS2812
        • WakeUp
      • Offline programování
        • Vlastní IDE
        • Upload kódu z GUI
        • Upload kódu z konzole
        • Upload kódu Drag&drop
    • Tutoriály
      • Datum a čas (RTC)
      • Komunikace po sériové lince (UART) s PC
        • Konfigurace sériové linky v PC
        • Programování sériové linky
      • Základní tutoriály
        • Digital Read
        • Analog Read/Write
        • PWM Fade
        • Timer/Ticker
        • State Change Detection
        • Ovládání LED modulu
        • BusOut
        • HC-SR04 Senzor
      • Pokročilé
    • Správa a diagnostika
      • Zdroj restartu
      • LED modul
      • Identifikace zařízení
      • Monitoring parametrů
      • Vytížení zařízení
      • Webové rozhraní
        • Základní přehled
        • Správce firmware
        • Vlákna
        • Definované vstupy
        • Konfigurace MQTT
        • Nastavení
      • Bootloader
        • Režimy bootloaderu
        • Command mód
        • Další vlastnosti bootloaderu
      • Webová konzole
      • Konfigurace zařízení
        • Confighash
      • Omezení konfigurace
        • Konfigurace
        • Binárky
        • Omezení MQTT
        • Lowpan
    • Knowledge base
      • Náhodná čísla
      • Watchdog
      • Paměť RAM
Powered by GitBook
On this page
  • Použitý hardware
  • Schéma zapojení
  • Funkce
  • Code
  1. Hardware a programování
  2. Tutoriály
  3. Základní tutoriály

Digital Read

PreviousZákladní tutoriályNextAnalog Read/Write

Last updated 6 years ago

Tento příklad ukazuje, jak monitorovat stav stisknutí tlačítka přes sériovou linku mezi IODA a PC.

Použitý hardware

  • IODAG3E

  • tlačítko

  • kabely

  • 10kΩ rezistor

  • nepájivé kontaktní pole

Schéma zapojení

Tlačítko SW1 připojíme mezi pin X01 a zem GND, dále připojíme pullup rezistor R1 o nominální hodnotě 1K mezi pin X01 a pin 3V3.

Funkce

Ve stavu, kdy je tlačítko rozepnuto, z pinu 3V3 do pinu X01 neprotéká teoreticky žádný proud (prakticky velmi malý proud). To z toho důvodu, že pin X01 je nastaven jako Digital Input a má velmi vysoký vstupní odpor. V takovém případě je na napětí na pinu X01 rovno napětí 3V3. V případě, že stiskneme tlačítko, začne protékat proud z pinu 3V3 přes rezistor R1 do země (pinu GND). V takovém případě je na X01 stejný potenciál jako na pinu GND, tedy napětí rovno 0V.

Code

#include "byzance.h"  // Include Byzance Hardware API and Mbed APU 

/**DigitalReadSerial
* This example shows you how to monitor the state of a switch
* by establishing serial communication between
* IODA and your computer over USB.
*/

Serial pc(SERIAL_TX, SERIAL_RX);
DigitalIn button(X01);   // Set the digital input pin.

void init(){   // The init routine runs only once on the begin of the program
  pc.baud(115200);   // Set baud rate.
}

void loop(){   // the loop routine runs forever :

  if(button.read() == 0){
    pc.printf("button is pushed \n"); 
  }else{
    pc.printf("button is not pushed \n");
  }

  Thread::wait(100);   // Wait for 100ms.
}
#include "byzance.h"
Serial pc(SERIAL_TX, SERIAL_RX); 
DigitalIn button(X01);   // Set the digital input pin.

Při každém spuštění programu se nejprve provede funkce init(), která primárně slouží k inicializaci všech objektů a proměnných.V tomto případě pouze inicializujeme rychlost komunikace sériové linky.

void init(){   // The init routine runs only once on the begin of the program
  pc.baud(115200);   // Set baud rate.
}

V samotném programu, tedy v nekonečné smyčce loop(), poté kontrolujeme stav stisknutí tlačítka pomocí funkce read() a na základě toho rozhodujeme, kterou zprávu vypsat do sériové linky.

if(button.read() == 0){
    pc.printf("button is pushed \n"); 
  }else{
    pc.printf("button is not pushed \n");
  }

V poslední části kódu je vlákno programu uspáno na 100 milisekund.

 Thread::wait(100);   // Wait for 100ms.

V hlavičce programu je nutné importovat knihovny a . pomocí

Poté nasledují dva konstruktory definující objekt a objekt .

Byzance Hardware API
Mbed API
sériové linky
digitálního vstupu