Vlastní IDE

Programování ve vlastním IDE

Pro programování ve vlastním IDE je třeba zajistit následující

  • Instalace kompilačních nástrojů

  • Instalace vlastního IDE, např. SW4STM32, nebo Eclipse

  • Stažení GITu Byzance FIXME zatím nepodporujeme

  • Vytvoření projektu

  • Nastavení kompilace

Instalace kompilačních nástrojů

Instalace kompilátoru

Je nutné nainstalovat GNU Arm Embedded toolchain podporovanou a doporučenou verzí, která se má použít, je gcc-arm-none-eabi-9-2019-q4-major, vyberte soubor, který chcete nainstalovat, a klikněte na Download.

Instalace Node JS

Pro kompilace také je nutné nainstalovat Node JS

Instalace Build Tools (Windows)

Je nutné nainstalovat GNU MCU Windows Build Tools a vyhnout se problémům s příkazy delšími než 8192 znaků

https://github.com/xpack-dev-tools/windows-build-tools-xpack/releases/tag/v2.12-20190422

Po instalaci je nutné tento PATH přidat do "system variable" PATH a přesunout ji na začátek seznamu.

Vytvoření nového projektu

Pro prostředí Eclipse či jeho deriváty typu SW4STM32 je postup následující. Ve složce se staženými knihovnami z GITu se vytvoří nová podsložka s vlastním názvem dle projektu a v ní se udělá soubor main.cpp. V IDE je nutno kliknout na

File -> New -> Makefile Project with Existing Code

viz screenshot níže.

Dále je třeba vyplnit název projektu, který by se měl shodovat s názvem složky s projektem a vybrat umístění složky

Po vytvoření projektu je třeba dostat se do jeho nastavení kliknutím pravého tlačítka na název, případně v horním menu pod položkou

Project -> Properties

V nastavení projektu v sekci C/C++ Build je třeba nastavit vlastní build command, který může vypadat následovně

node ../../_makescript_.js custom/custom_project BYZANCE_IODAG3E

který se skládá z následujících částí

  • node - příkaz pro interpreter Javascriptu

  • ../_makescript_.js -> cesta k build scriptu

  • custom/custom_project -> cesta k projektu a název projektu

  • BYZANCE_YODAG3E -> build makro pro identifikaci targetu

Důležité je referencovat projekt s knihovnami.

Tímto je nastavení nového projektu dokončeno. Po kliknutí na položku v menu

Project -> Build Project

by mělo dojít k buildu projektu. Pokud neobsahuje chyby (exit code 0), výsledkem by měla být informace o úspěšném dokončení a přehled využití jednotlivých částí paměti, oboje vypsané do konzole.

Programování

Až je vlastní kód hotový, je třeba provést build, čímž se vytvoří odpovídající .bin soubor. Nahrátí samotné binárky může probíhat buď z prostředí GUI, nebo z konzole. Pro pohodlnější programování je možné použít desku DevKit, která obsahuje programátor a disponuje vlastností Drag&Drop, kdy je možné zařízení programovat pouhým přetažením na virtuální disk v průzkumníku souborů v počítači.

Last updated