Vlastní IDE
Last updated
Last updated
Pro programování ve vlastním IDE je třeba zajistit následující
Instalace kompilačních nástrojů
Stažení GITu Byzance FIXME zatím nepodporujeme
Vytvoření projektu
Nastavení kompilace
Je nutné nainstalovat GNU Arm Embedded toolchain podporovanou a doporučenou verzí, která se má použít, je gcc-arm-none-eabi-9-2019-q4-major, vyberte soubor, který chcete nainstalovat, a klikněte na Download.
Pro kompilace také je nutné nainstalovat Node JS
Je nutné nainstalovat GNU MCU Windows Build Tools a vyhnout se problémům s příkazy delšími než 8192 znaků
https://github.com/xpack-dev-tools/windows-build-tools-xpack/releases/tag/v2.12-20190422
Po instalaci je nutné tento PATH přidat do "system variable" PATH a přesunout ji na začátek seznamu.
Pro prostředí Eclipse či jeho deriváty typu SW4STM32 je postup následující. Ve složce se staženými knihovnami z GITu se vytvoří nová podsložka s vlastním názvem dle projektu a v ní se udělá soubor main.cpp. V IDE je nutno kliknout na
viz screenshot níže.
Dále je třeba vyplnit název projektu, který by se měl shodovat s názvem složky s projektem a vybrat umístění složky
Po vytvoření projektu je třeba dostat se do jeho nastavení kliknutím pravého tlačítka na název, případně v horním menu pod položkou
Project -> Properties
V nastavení projektu v sekci C/C++ Build je třeba nastavit vlastní build command, který může vypadat následovně
který se skládá z následujících částí
node - příkaz pro interpreter Javascriptu
../_makescript_.js -> cesta k build scriptu
custom/custom_project -> cesta k projektu a název projektu
BYZANCE_YODAG3E -> build makro pro identifikaci targetu
Důležité je referencovat projekt s knihovnami.
Tímto je nastavení nového projektu dokončeno. Po kliknutí na položku v menu
Project -> Build Project
by mělo dojít k buildu projektu. Pokud neobsahuje chyby (exit code 0), výsledkem by měla být informace o úspěšném dokončení a přehled využití jednotlivých částí paměti, oboje vypsané do konzole.
Až je vlastní kód hotový, je třeba provést build, čímž se vytvoří odpovídající .bin soubor. Nahrátí samotné binárky může probíhat buď z prostředí GUI, nebo z konzole. Pro pohodlnější programování je možné použít desku DevKit, která obsahuje programátor a disponuje vlastností Drag&Drop, kdy je možné zařízení programovat pouhým přetažením na virtuální disk v průzkumníku souborů v počítači.