Public Documentation
  • Introduction
  • Getting started
    • Introduction
    • 1. Welcome Page
    • 2. Introduction (Beginner's Guide)
  • Portal Tools
    • Blocko
      • Ůvod do blocka
      • Flip-flop
      • REST-API bloček
    • Grid
      • Úvod do GRID
      • Základní Tlačítko (základy GRID)
      • vylepšený Přepínač (stylování a pokročilé možnosti GRID)
      • text generátor button (messeage type, two elements one widget)
      • graf (pokročilé funkce GRID)
      • Slider (User class v GRIDu)
      • Styly a jejich použití
  • Cloud
    • Cloud
    • Instancies
    • Rest-Api
  • General
    • What we plan
  • Hardware a programování
    • Úvod
      • Nahrání prvního programu
    • Konektivita
      • Specifikace zdroje internetu
      • GSM
      • 6LowPAN
      • Komunikace s portálem
      • Přepínání mezi servery
    • Hardware
      • Základní jednotky
        • IODAG3E
          • Rozhraní a periférie
          • Konektor X a Y
          • Napájení
          • Připojení zdroje k VBAT
          • Paměti
          • Technické specifikace
          • Schémata
        • IODAG3L
      • Rozšiřující moduly
        • GSM shield
        • LED shield
        • Relay shield
        • RFID shield
        • Ultrasonic shield
        • Meteo shield
        • Movement shield
        • PIR shield
        • RGB Displej shield
        • Serial shield
      • Ostatní
        • DevKitG3
          • Schéma
        • TK3G
          • Schéma
        • ZPPG3
          • Schéma
        • WEXP
    • Programování HW
      • Architektura FW
        • Aktualizace FW
        • Autobackup
      • Struktura programu
      • Byzance API
        • Vstupy a výstupy do Portálu
        • Callback Busy
        • Odložený restart
        • Callbacky připojení
        • Uživatelská makra
      • MBED API
        • Vstupy a výstupy
        • Komunikační rozhraní
        • Časování
        • RTOS
      • Knihovny
        • DHT
        • DS1820
        • Dali
        • EdgeStruct
        • I2CWrapper
        • Knock
        • MFRC522
        • MFRC522::MIFARE_Key
        • MPU9150
        • ms5637
        • OneWire
        • PCA9536
        • RGB_matrix
        • RollerDrive
        • SHT21
        • ST7565
        • Servo
        • TCA6424A
        • TLC59116
        • TripleSevenSeg
        • MFRC522::Uid
        • WS2812
        • WakeUp
      • Offline programování
        • Vlastní IDE
        • Upload kódu z GUI
        • Upload kódu z konzole
        • Upload kódu Drag&drop
    • Tutoriály
      • Datum a čas (RTC)
      • Komunikace po sériové lince (UART) s PC
        • Konfigurace sériové linky v PC
        • Programování sériové linky
      • Základní tutoriály
        • Digital Read
        • Analog Read/Write
        • PWM Fade
        • Timer/Ticker
        • State Change Detection
        • Ovládání LED modulu
        • BusOut
        • HC-SR04 Senzor
      • Pokročilé
    • Správa a diagnostika
      • Zdroj restartu
      • LED modul
      • Identifikace zařízení
      • Monitoring parametrů
      • Vytížení zařízení
      • Webové rozhraní
        • Základní přehled
        • Správce firmware
        • Vlákna
        • Definované vstupy
        • Konfigurace MQTT
        • Nastavení
      • Bootloader
        • Režimy bootloaderu
        • Command mód
        • Další vlastnosti bootloaderu
      • Webová konzole
      • Konfigurace zařízení
        • Confighash
      • Omezení konfigurace
        • Konfigurace
        • Binárky
        • Omezení MQTT
        • Lowpan
    • Knowledge base
      • Náhodná čísla
      • Watchdog
      • Paměť RAM
Powered by GitBook
On this page
  • Programování ve vlastním IDE
  • Instalace kompilačních nástrojů
  • Instalace kompilátoru
  • Instalace Node JS
  • Instalace Build Tools (Windows)
  • Vytvoření nového projektu
  • Programování
  1. Hardware a programování
  2. Programování HW
  3. Offline programování

Vlastní IDE

PreviousOffline programováníNextUpload kódu z GUI

Last updated 4 years ago

Programování ve vlastním IDE

Pro programování ve vlastním IDE je třeba zajistit následující

  • Instalace kompilačních nástrojů

  • Instalace vlastního IDE, např. , nebo

  • Stažení GITu Byzance FIXME zatím nepodporujeme

  • Vytvoření projektu

  • Nastavení kompilace

Instalace kompilačních nástrojů

Instalace kompilátoru

Je nutné nainstalovat podporovanou a doporučenou verzí, která se má použít, je gcc-arm-none-eabi-9-2019-q4-major, vyberte soubor, který chcete nainstalovat, a klikněte na Download.

Instalace Node JS

Instalace Build Tools (Windows)

Po instalaci je nutné tento PATH přidat do "system variable" PATH a přesunout ji na začátek seznamu.

Vytvoření nového projektu

Pro prostředí Eclipse či jeho deriváty typu SW4STM32 je postup následující. Ve složce se staženými knihovnami z GITu se vytvoří nová podsložka s vlastním názvem dle projektu a v ní se udělá soubor main.cpp. V IDE je nutno kliknout na

File -> New -> Makefile Project with Existing Code

viz screenshot níže.

Dále je třeba vyplnit název projektu, který by se měl shodovat s názvem složky s projektem a vybrat umístění složky

Po vytvoření projektu je třeba dostat se do jeho nastavení kliknutím pravého tlačítka na název, případně v horním menu pod položkou

Project -> Properties

V nastavení projektu v sekci C/C++ Build je třeba nastavit vlastní build command, který může vypadat následovně

node ../../_makescript_.js custom/custom_project BYZANCE_IODAG3E

který se skládá z následujících částí

  • ../_makescript_.js -> cesta k build scriptu

  • custom/custom_project -> cesta k projektu a název projektu

  • BYZANCE_YODAG3E -> build makro pro identifikaci targetu

Důležité je referencovat projekt s knihovnami.

Tímto je nastavení nového projektu dokončeno. Po kliknutí na položku v menu

Project -> Build Project

by mělo dojít k buildu projektu. Pokud neobsahuje chyby (exit code 0), výsledkem by měla být informace o úspěšném dokončení a přehled využití jednotlivých částí paměti, oboje vypsané do konzole.

Programování

Pro kompilace také je nutné nainstalovat

Je nutné nainstalovat a vyhnout se problémům s příkazy delšími než 8192 znaků

node - příkaz pro

Až je vlastní kód hotový, je třeba provést build, čímž se vytvoří odpovídající .bin soubor. Nahrátí samotné binárky může probíhat buď z , nebo . Pro pohodlnější programování je možné použít desku , která obsahuje programátor a disponuje vlastností Drag&Drop, kdy je možné zařízení programovat pouhým přetažením na virtuální disk v průzkumníku souborů v počítači.

Node JS
GNU MCU Windows Build Tools
https://github.com/xpack-dev-tools/windows-build-tools-xpack/releases/tag/v2.12-20190422
interpreter Javascriptu
prostředí GUI
z konzole
DevKit
SW4STM32
Eclipse
GNU Arm Embedded toolchain