Public Documentation
  • Introduction
  • Getting started
    • Introduction
    • 1. Welcome Page
    • 2. Introduction (Beginner's Guide)
  • Portal Tools
    • Blocko
      • Ůvod do blocka
      • Flip-flop
      • REST-API bloček
    • Grid
      • Úvod do GRID
      • Základní Tlačítko (základy GRID)
      • vylepšený Přepínač (stylování a pokročilé možnosti GRID)
      • text generátor button (messeage type, two elements one widget)
      • graf (pokročilé funkce GRID)
      • Slider (User class v GRIDu)
      • Styly a jejich použití
  • Cloud
    • Cloud
    • Instancies
    • Rest-Api
  • General
    • What we plan
  • Hardware a programování
    • Úvod
      • Nahrání prvního programu
    • Konektivita
      • Specifikace zdroje internetu
      • GSM
      • 6LowPAN
      • Komunikace s portálem
      • Přepínání mezi servery
    • Hardware
      • Základní jednotky
        • IODAG3E
          • Rozhraní a periférie
          • Konektor X a Y
          • Napájení
          • Připojení zdroje k VBAT
          • Paměti
          • Technické specifikace
          • Schémata
        • IODAG3L
      • Rozšiřující moduly
        • GSM shield
        • LED shield
        • Relay shield
        • RFID shield
        • Ultrasonic shield
        • Meteo shield
        • Movement shield
        • PIR shield
        • RGB Displej shield
        • Serial shield
      • Ostatní
        • DevKitG3
          • Schéma
        • TK3G
          • Schéma
        • ZPPG3
          • Schéma
        • WEXP
    • Programování HW
      • Architektura FW
        • Aktualizace FW
        • Autobackup
      • Struktura programu
      • Byzance API
        • Vstupy a výstupy do Portálu
        • Callback Busy
        • Odložený restart
        • Callbacky připojení
        • Uživatelská makra
      • MBED API
        • Vstupy a výstupy
        • Komunikační rozhraní
        • Časování
        • RTOS
      • Knihovny
        • DHT
        • DS1820
        • Dali
        • EdgeStruct
        • I2CWrapper
        • Knock
        • MFRC522
        • MFRC522::MIFARE_Key
        • MPU9150
        • ms5637
        • OneWire
        • PCA9536
        • RGB_matrix
        • RollerDrive
        • SHT21
        • ST7565
        • Servo
        • TCA6424A
        • TLC59116
        • TripleSevenSeg
        • MFRC522::Uid
        • WS2812
        • WakeUp
      • Offline programování
        • Vlastní IDE
        • Upload kódu z GUI
        • Upload kódu z konzole
        • Upload kódu Drag&drop
    • Tutoriály
      • Datum a čas (RTC)
      • Komunikace po sériové lince (UART) s PC
        • Konfigurace sériové linky v PC
        • Programování sériové linky
      • Základní tutoriály
        • Digital Read
        • Analog Read/Write
        • PWM Fade
        • Timer/Ticker
        • State Change Detection
        • Ovládání LED modulu
        • BusOut
        • HC-SR04 Senzor
      • Pokročilé
    • Správa a diagnostika
      • Zdroj restartu
      • LED modul
      • Identifikace zařízení
      • Monitoring parametrů
      • Vytížení zařízení
      • Webové rozhraní
        • Základní přehled
        • Správce firmware
        • Vlákna
        • Definované vstupy
        • Konfigurace MQTT
        • Nastavení
      • Bootloader
        • Režimy bootloaderu
        • Command mód
        • Další vlastnosti bootloaderu
      • Webová konzole
      • Konfigurace zařízení
        • Confighash
      • Omezení konfigurace
        • Konfigurace
        • Binárky
        • Omezení MQTT
        • Lowpan
    • Knowledge base
      • Náhodná čísla
      • Watchdog
      • Paměť RAM
Powered by GitBook
On this page
  • Webová konzole
  • Výhody a nevýhody
  • Použití
  • Vlastnosti konzole
  1. Hardware a programování
  2. Správa a diagnostika

Webová konzole

PreviousDalší vlastnosti bootloaderuNextKonfigurace zařízení

Last updated 7 years ago

Webová konzole

Průběh vykonávání uživatelského programu je možné logovat pomocí webové konzole.

Jejím smyslem je možnost nahrazení klasické sériové linky. Její výstup je možné najít v Portálu Byzance v záložce Hardware, vždy v konfiguraci konkrétního zařízení.

Výhody a nevýhody

Výhodou webové konzole je, že je díky ní možno monitorovat libovolné zařízení na dálku, či si vypisovat průběhy kódu. Není nutná fyzická přítomnost zařízení a připojení k počítači USB kabelem, či použití FTDI převodníku. Odpadají problémy s instalací driveru sériové linky, nastavení baud rate, parity a dalších.

Nevýhodou je, že vyžaduje, aby bylo zařízení stále připojeno k internetu. Dalším problémem může být fakt, že příliš velké množství logů může velmi zpomalovat běh programu, zvláště při pomalém připojení.

Použití

Konzole je implementována jako statická třída, funguje automaticky od začátku běhu programu (není nutná její inicializace) a obsahuje následující veřejné metody dostupné uživateli.

Jednoduchý příklad kódu, který využívá Konzoli může být například takovýto

#include "byzance.h"

void loop(){

    if(Console::enabled()){
        printf("console is enabled\n");
        Console::error("this is some error\n");
        Console::warn("this is some warning\n");
        Console::info("this is some info\n");
        Console::debug("this is some debug\n");
        Console::trace("this is some trace\n");
    } else {
        printf("console is disabled\n");
    }

    Thread::wait(1000);

}

Vlastnosti konzole

Fukce enabled slouží k zjištění, jestli je logování do webové konzole zapnuto. Logování se automaticky vypíná, pokud logy nikdo neodebírá.

Fukce error, warning, info, log, debug a trace slouží k logování různých úrovní různých vlastních událostí, parametricky jsou shodné s C/C++ fukcí . Logy konzole se automaticky přenášejí do webového rozhraní Becki pomocí protokolu , kde zařízení může uživatel sledovat. Návratovou hodnotou je možné detekovat, jestli informace dorazila do webového rozhraní.

printf
MQTT