Identifikace zařízení
Last updated
Last updated
Pokud je součástí rozsáhlejšího projektu více zařízení, je nezbytné se mezi nimi správně orientovat. Existuje několik způsobů a identifikátorů, které orientaci napomáhají.
Všechna zařízení IODA mají v mikrokontroléru STM32 z výroby naprogramovaný jedinečný identifikátor , který se vyskytuje na specifické adrese v OTP paměti (liší se podle rodiny mikrokontroléru) a lze ho pouze číst. Toto číslo je Byzance interně označováno jako Full ID.
Full ID je pro člověka obtížně zapamatovatelné a slouží především k strojovému zpracovávání. Je pro každé zařízení unikátní.
Jedná se o 96 bitů dlouhé číslo reprezentované 24 hexadecimálními ASCII znaky. Full ID se zapisuje velkými písmeny a bez oddělujícíh znaků. Např. ''0123456789AB0123456789AB''.
Lze to teoreticky přirovnat například k MAC adrese - ta je 48 bitů dlouhá a zapisuje se jako šestice dvojciferných hexadecimálních čísel oddělených pomlčkami nebo dvojtečkami (např. ''01-23-45-67-89-AB'' nebo ''01:23:45:67:89:AB'').
Existuje několik způsobů, jak zjistit Full ID. Pokud je zařízení nové a nikdy nebylo použito, Full ID lze zjistit společně s kódem pro přidání do uživatelského účtu z nálepky na zařízení, nebo na jeho obalu.
Pokud je zařízení připojeno k internetu a je přidáno v nějakém projektu, Full ID je možné zjistit online v sekci Projects -> (název projektu) -> Hardware
Bez využití internetu je Full ID možno zjistit z bootloaderu výpisem přes sériovou linku nebo USB.
Pomocí veřejné metody třídy Byzance ''Byzance::get_full_id()'' výpisem přes sériovou linku nebo USB.
Alias slouží společně s Full ID k identifikaci zařízení. Název může být například "kuchyn-svetlo".
Alias slouží k identifikaci člověkem.
Narozdíl od Full ID, které je vždy unikátní z výroby a strojově dobře čitelné, Alias je nastavovaný uživatelsky pro lepší identifikaci člověkem. Při více zařízeních by měl být identifikátor Alias dostatečně popisný, nemusí však být nutně unikátní. Například při použití v osvětlení by měl Alias nést názvy typu "SVETLO-KUCHYN", "SVETLO-OBYVAK" a podobně. S identifikátorem Alias je možné pracovat několika způsoby.
Omezení při nastavování Alias jsou popsána v příslušné kapitole.
Omezení konfiguraceAlias je možné zjistit při startu zařízení vyčtením při startu bootloaderu.
Je možné jej zjistit či nastavit v command režimu bootloaderu. V případě nastavení z bootloaderu není garantována funkčnost, protože zařízení při startu zařízení žádá o nastavení Aliasu a v případě, že je název s Tyrionem kolizní, za správnou variantu je považovana varianta Tyrionu.
Alias je možné také zjistit v rámci uživatelského kódu dotazem pomocí Byzance API funkcí ''Byzance::get_alias();''.
Jednoduchý kód může vypadat například takto:
Jediná správná možnost editace aliasu je pomocí Byzance Code (Becki). V sekci hardware uživatele je možné Alias jak zjistit, tak změnit.
#todo napsat pokec
Revize (revision) je jeden z dalších identifikátorů každého zařízení.
Revize slouží k odlišení různých vlastností stejného zařízení, které by při provozu neměly hrát roli.
Rozdíly revizí stejného zařízení můžou být například
jiná výrobní série
jiný výrobce PCB či dodavatel
jiná výrobní technologie
implementační drobnost (jiná použitá součástka)
Revision je interně interpretováno jako 32 bitové číslo, které se interpretuje HEX ASCII. Může tedy nabývat hodnoty ''0x00000000'' až ''0xFFFFFFFF''. Je nastaveno v OTP paměti při výrobě a proto už nelze změnit.
Revizi je možno zjistit jednou z možností popsaných v sekci konfigurace zařízení.
Konfigurace zařízení