Struktura programu
Zařízení Byznce se programují v jazyce C++ a využívají MBED API a Byzance API. Pro správnou funkčnost programu je nutné na první řádek nejprve importovat knihovnu "byzance.h" příkazem
#include "byzance.h"
Tato knihovna má za úkol automaticky inicializovat periferie, připojit zařízení k internetu a inicializovat vlákna, která se starají o aktualizaci firmware a připojení k serverům. Importem knihovny se také zpřístupní funkce Byzance API a uživatelská makra.
Definice fyzických vstupů a výstupů
Po importu všech potřebných knihoven je možno začít používat objekty definované v knihovnách. Může se jednat o vytvoření konstuktorů, periferie, nebo fyzické vstupy a výstupy, které se budou v programu používat.
// Definice fyzických vstupů a výstupů
DigitalOut DI1(X02);
DigitalIn DO1(X05);
AnalogOut AO1(Y23);
AnalogIn AI1(Y22)
Další informace je možno naleznout v sekci MBED API.
Definice virtuálních vstupů a výstupů
Při programování funkčního bloku nástroji BLOCKO v portálu Byzance je často potřeba definovat virtuální vstupy a výstupy, které symbolizují právě vstupy a výstupy funkčního bloku ven ze zařízení. Tyto definice je nutné zanést společně s fyzickými vstupy a výstupy.
// digitalni vstup s nazvem din_name
DIGITAL_INPUT(din_name, {
my_din_variable = value;
})
// analogovy vstup s nazvem ain_name
ANALOG_INPUT(ain_name, {
my_ain_variable = value;
})
Bližší informace o významu a funkci virtuálních vstupů/výstupů a jejich programování je možno naleznout v příslušné kapitole.
Vstupy a výstupy do PortáluDefinice komunikačních rozhraní
Pokud je v programu potřeba využít nějaké komunikační rozhraní jako Sériová linka, SPI, CAN apd. je vhodné provést jejich definici v této části za definicí vstupů a výstupů. Definice sériové linky je znázorněna v následujícím kódu.
Serial pc(SERIAL_TX_pin, SERIAL_RX_pin); // tx, rx
Bližší informace ke komunikačním rozhraním lze získat v sekci MBED API-Komunikační rozhraní
Hlavní funkce programu
Program může mít definované tři základní funkce
pre_init()
init()
loop()
Funkce pre_init()
Tato funkce je zavolána na začátku programu jako první, ještě předtím, než je inicializováno vlákno Byzance a předtím než se zařízení připojí k serverům. Tuto funkci není povinné implementovat, nicméně její implementace může být užitečná například při debugu komunikace se servery nebo ovládání některých funkcí inicializovaných operačním systémem MBED.
void pre_init(){
}
Funkce init()
Funkce init je provedená hned po funkci pre_init a stejně tak pouze jednou. Tato funkce slouží k inicializaci prvků potřebných v hlavní části programu. Její implementace není povinná.
void init(){
pc.printf("Hello world\n");
}
Funkce loop()
Poslední hlavní funkcí je funkce loop, Tato funkce je vykonávaná ve smyčce a nahrazuje tak funkci while(true). Jediným rozdílem je to, že mezi jednotlivými smyčkami se dává prostor Byzance vláknu, které zajišťuje komunikaci a resetuje se watchdog.
void loop(){
pc.printf("Hello world\n");
Thread::wait(500);
}
Hello world
Následující kód zobrazuje strukturu programu Hello_world s definicí vstupů, výstupů a komunikačních rozhraní a implementací všech třech hlavních funkcí
#include "byzance.h"
// Definice fyzických vstupů a výstupů
DigitalOut DO1(X02);
DigitalIn DI1(X05);
AnalogOut AO1(Y23);
AnalogOut AI1(Y22);
Serial pc(SERIAL_TX, SERIAL_RX); // tx, rx
void init(){
// Hello world se vypise jednou pri startu
pc.printf("Hello world from init function\n");
}
void loop(){
// Hello world se bude vypisovat stale dokola kazdych 500 ms
pc.printf("Hello World\n");
Thread::wait(500);
}
Last updated